فایزر شرکت دارویی سرطان تریلیوم را با قیمت 2.3 میلیارد دلار خریداری می کند

02 شهریور 1400

دقیقه

فایزر، سازنده یکی از پرفروش ترین واکسن های کووید -19 ، روز دوشنبه گفت قصد دارد باقیمانده سهام  شرکت تولید کننده داروهای سرطانی تریلیوم را به مبلغ 2.26 میلیارد دلار خریداری کند. فایزر گفت که 18.50 دلار به ازای هر سهم شرکت تولیدکننده دارو واقع شده در ماساچوست پرداخت خواهد کرد. طبق خبر رسمی به...

فایزر، سازنده یکی از پرفروش ترین واکسن های کووید -19 ، روز دوشنبه گفت قصد دارد باقیمانده سهام  شرکت تولید کننده داروهای سرطانی تریلیوم را به مبلغ 2.26 میلیارد دلار خریداری کند.

فایزر گفت که 18.50 دلار به ازای هر سهم شرکت تولیدکننده دارو واقع شده در ماساچوست پرداخت خواهد کرد. طبق خبر رسمی به نقل از شرکت‌ها، سهام شرکت ها با ارزش افزوده ای معادل ۱۱۸ درصد با توجه به متوسط ۶۰ روزه آنها معامله خواهد شد.

قیمت سهام تریلیوم 188 درصد افزایش یافت و به 17.56 دلار رسید ، در حالی که قیمت سهام فایزر در معاملات اولیه تقریبا 3.7 درصد افزایش یافت.

سپتامبر گذشته، زمانی که فایزر25 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد، جف ستتلمن، معاون ارشد گروه تحقیق و توسعه انکولوژی فایزر، به هیات مشاوره علمی شرکت تریلیوم پیوست، وی به عنوان محرکی جهت رشد شرکت اضافه شد.

تریلیوم بر دانش سرطان های خون متمرکز است و بر راه های افزایش توانایی سیستم ایمنی بیماران در تشخیص و نابودی سرطان کار می کند.

طبق گفته هر دو شرکت، در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیون نفر در سطح جهان مبتلا به سرطان خون تشخیص داده شدند که شامل لوسمی، میلوما و لنفوم بودند.

فایزر گفت که قرارداد خرید تریلیوم به پیشرفت تحقیقات در این زمینه و توسعه بیشتر درمان های سرطان خون کمک می کند.

اندی اشملتز، مدیر کل شرکت فایزر آنکولوژی، گفت: “خرید تریلیوم بر اساس سابقه قوی ما در زمینه سرطان شناسی است و ما در تلاش برای بهبود نتایج برای افرادی که مبتلا به سرطان خون در سراسر جهان هستند، هستیم.”

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اخبار ادغام و تملیک

loader

لطفا شکبیا باشید...