بزرگترین ادغام در بخش خصوصی بالادستی صنعت نفت

09 شهریور 1402

دقیقه

شرکت حفاری زاویه و شرکت بین المللی پتروفراساحل نیام کیش(IPON) ادغام شدند.قرارداد ادغام این دو شرکت در روز دوشنبه مورخ 1402/06/06 در دفتر گروه مالی زاویه به امضای طرفین رسید.

آخرین به‌روزرسانی: 11 شهریور 1402

آقای مهندس پنائی پور معاون فنی و عضو هیئت مدیره شرکت حفاری زاویه گفت: این قرارداد در راستای هم افزایی مالی و عملیاتی طرفین، در راستای ایجاد ارزش افزوده برای صنعت نفت و گاز کشور عزیزمان ایران و سهامداران دو شرکت صورت گرفت.

ایشان با اشاره به سابقه ادغام در شرکت های بزرگی در حوزه نفت و گاز، مانند شرکت های BP و Amocoدر سال 1998، Exxon  و Mobil در سال 1999، Total  و Elf در سال 2000 و Statoil  و  Norsk Hydro در سال 2007 بیان کرد امروز در کشورهای توسعه یافته، ادغام به دلایل مختلفی از جمله نوسانات بازار، تغییر تقاضای انرژی جهانی و تمایل به بهینه سازی عملیات و کاهش هزینه ها یک اتفاق رایج بوده است.

این ادغام ها نشان دهنده ی تصمیمات استراتژیکی است، که شرکت های بزرگ نفت و گاز برای رقابتی ماندن، بهینه سازی عملیات خود و انطباق با شرایط متغیر بازار می گیرند.

وی در پایان با اشاره به اثرات مثبت این ادغام در حوزه نیروی انسانی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی بخش اساسی این ادغام مهم است. ما متعهد هستیم که تیم‌هایمان به گونه‌ای یکپارچه شوند که به مشارکت و تخصص آن‌ها اهمیت داده شود و با ترکیب استعدادهای هر دو شرکت، فرصت های زیادی برای رشد و توسعه حرفه ای نیروی انسانی به وجود خواهد آمد.

شایان ذکر است شرکت حفاری زاویه که توسط شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز زاویه تاسیس گردیده است، قصد دارد با استفاده از پتانسیل های ادغام در صنعت نفت و گاز کشور و منطقه خاورمیانه، تا سال 2030 به یکی از 5 شرکت برتر ارائه دهنده خدمات فنی حفاری در منطقه غرب آسیا تبدیل گردد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بلاگ

loader

لطفا شکبیا باشید...